lördag, mars 18, 2017

3 x lördag i Krakow



Det har gått så fort? Imorgon åker vi hem. Jag har en halv ungdomsbok med mig (men har alltså inte skrivit hela den halvan nu, herregud) om en introvert blygis med panikångest och livliga dagdrömmar. Vi får se vad det blir av den. Krakow har varit bra! It ain't no Lissabon, men vi har haft en bra vecka, och vi reser sjukt bra ihop, jag och Johanna. Det enda vi vill är att sitta i mysbyxor i lägenheten och skriva, och sen ta på oss riktiga byxor för att gå och äta något i kvarteret, och sen gå tillbaka och byta om till mysbyxor igen. Det är ett jädra bytande av byxor. Vi ser inte så jättemycket av staden vi är i, men vi får mycket gjort.

2 kommentarer:

Josefine sa...

Jag känner redan stor samhörighet med huvudpersonen så jag ser mycket fram emot att få läsa den sen!
Jag ska till Krakow i maj med familjen, har du några tips?

Sofia sa...

Alltså, det här låter som ett drömupplägg. Kan ni inte anordna en sådan skrivresa som fler får följa med på? Jag är på!